BDO Bielsko-Biała - pomoc i obsługa
Czym jest BDO i kogo dotyczy ?
BDO służy do gromadzenia informacji o odpadach oraz stanowi narzędzie do realizacji obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych.
Obowiązek wpisu do rejestru BDO dotyczy przedsiębiorców, którzy:
- wytwarzają odpady oraz prowadzą ewidencję tych odpadów,
- transportują odpady,
- wprowadzają na terytorium kraju produkty w opakowaniach, opony, oleje smarowe, pojazdy, baterie lub akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- prowadzą sklep lub hurtownię udostępniające klientom torby lub reklamówki foliowe podlegające opłacie recyklingowej,
- produkują lub importują opakowania albo kupują je w ramach transakcji wewnątrz Unii Europejskiej.
- sklepów stacjonarnych,
- sklepów internetowych,
- firm budowlanych,
- gabinetów kosmetycznych,
- producentów i importerów baterii i akumulatorów,
- producentów i importerów pojazdów (w tym samochodów osobowych, ciągników siodłowych i innych),
- producentów i importerów opakowań i produktów w opakowaniach,
- producentów i importerów sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
- producentów i importerów olejów i innych środków smarnych,
- producentów i importerów opon,
- rolników powyżej 75 ha ziemi,
- warsztatów samochodowych,
- zakładów produkcyjnych,
- prowadzących działalność w zakresie transportu odpadów,
- sprzedawców odpadów.
Odpowiednim prowadzeniem BDO powinni zainteresować się przedsiębiorcy prowadzący działalność w powyższym zakresie, w tym również przedsiębiorcy z Bielska-Białej.
Jakie obowiązki wiążą się z BDO ?
System BDO służy przede wszystkim do wykonywania następujących działań:
- prowadzenia ewidencji odpadów przy pomocy karty ewidencji,
- wystawiania kart przekazania odpadów (KPO),
- potwierdzania przejęcia odpadów,
- potwierdzania transportu odpadów,
- składania corocznych sprawozdań z zakresu gospodarowania odpadami,
- składania corocznych sprawozdań o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadam
Co grozi za brak BDO ?
- Za gospodarowanie odpadami niezgodne z informacjami zgłoszonymi do rejestru – należy się kara aresztu albo grzywny
- Za brak wniosku o wpis do rejestru/o zmianę wpisu do rejestru lub o wykreślenie z rejestru albo złożenie wniosku niezgodny ze stanem faktycznym – należy się kara aresztu albo grzywny
- Za prowadzenie działalności gospodarczej bez wymaganego wpisu do rejestru – należy się administracyjna kara pieniężna 1 000 zł – 1 000 000 zł
- Za nieumieszczanie numeru rejestrowego na dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością objętą wpisem do Rejestru-BDO – należy się administracyjna kara pieniężna 1 000 zł – 1 000 000 zł
- Za transport odpadów bez wpisu do Rejestru-BDO – należy się administracyjna kara pieniężna od 2 000 do 10 000 zł
- Za niedostarczenie odpadów przez transportującego odpady do posiadacza odpadów/miejsca przeznaczenia odpadów, wskazanego przez zlecającego usługę transportu odpadów – należy się administracyjna kara pieniężna 1 000 zł – 100 000 zł
Pomoc BDO - nasza oferta dla klientów z Bielska-Białej
Nasze usługi są ukierunkowane na efektywne oraz rzetelne rozwiązywanie problemów związanych z obowiązkami dotyczącymi BDO.
Oferujemy:
- Rejestrację podmiotów w BDO,
- Pomoc w uzyskaniu pozwolenia na wytwarzanie odpadów bądź zezwolenia na ich zbieranie lub przetwarzanie,
- Prowadzenie ewidencji odpadów lub nadzór nad jej prowadzeniem,
- Przygotowywanie oraz obsługa kart przekazania odpadów,
- Przygotowywanie corocznych sprawozdań oraz wniosków o pomoc de minimis,
- Wyszukiwanie oraz nadzór nad firmami zajmujących się odbiorem i transportem odpadów,
- Nadzór nad prawidłowym postępowaniem z odpadami,
- Pełną obsługę BDO w firmie,
- Doraźną pomoc merytoryczną dotyczącą BDO.
Pomoc i obsługa BDO w ramach usług Biura Realizacji Ochrony Środowiska SOZOS to kompleksowe wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie zarządzania odpadami. Dzięki współpracy z ekspertami SOZOS, firmy mogą prowadzić swoją działalność zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz unikać niepotrzebnych sankcji finansowych.
Korzystając z usług obsługi BDO świadczonych przez Biuro Realizacji Ochrony Środowiska SOZOS, przedsiębiorstwa mają możliwość optymalizacji procesów związanych z gospodarką odpadami. Eksperci SOZOS pomagają w identyfikacji obszarów do poprawy oraz wdrażają rozwiązania pozwalające na osiągnięcie większej efektywności i oszczędności.
Zapraszamy do współpracy klientów z całego Śląska, w tym także z Bielska-Białej.